четверг, 14 мая 2020 г.

Заняття з розділу "Дитина в соціумі"



               Правильна поведінка за столом
Мета: ознайомити дітей з основними правилами харчування;  вчити правил поведінки за столом; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, увагу, уяву; виховувати культуру поведінки під час прийому їжі.
Обладнання: сюжетні та предметні картинки із зображенням посуду , столового набору, роздавальний матеріал для дидактичних ігор ( набір частин для складання чашки, тарілки).

                                                       Хід заняття
1.    Організаційний момент
-         Сьогодні до нас у гості прийшло кошеня. Воно дуже засмучене, адже його запросили на день народження, а малюк не знає, як слід вправлятися з столовими приборами.
2.    Основна частина
(розповідь про правила користування столовими приборами)
-         Нехай самі прибори розкажуть нам про себе.
Столова ложка. Я створена для гарячих страв. Які страви треба їсти ложкою? А чи  вмієте ви її правильно тримати? Так, ложку слід тримати у правій руці, а ліва тим часом лежить на столі.
Намагайтеся уникнути хлюпання, плямкання під час їжі перших страв. Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю. Поївши, ложку кладуть у тарілку.
У мене є подруга – чайна ложка. Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка та морозиво. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.
Виделка. Ви, мабуть, розумієте , для чого у виделки зубчики? Як її  треба тримати? Так роблять, коли  їдять м'ясо, котлети, вареники. А щоб їсти виделкою овочі, картоплю чи інший гарнір,її необхідно перевернути «спинкою»  донизу.
Тарілки. Ми – дві сестри: глибока та мілка тарілки. Глибока потрібна для рідких страв (борщу, супів), а в мілку кладуть салати, рибу, м'ясо.
Чашка. Не забудьте і про мене. Які напої ви знаєте? Що можна наливати у чашку?
-         Як багато ми дізналися від наших приборів. А тепер давайте пограємо!
 Дидактична гра «Так чи ні?»
Правила гри. Вихователь зачитує дітям фрази. Якщо діти згодні з тим, що чують, плескають у долоні, «ні» - мовчать.
·        Перед уживанням їжі завжди мию руки. Так чи ні?
·        Суп їм виделкою. Так чи ні?
·        Фрукти з компоту дістаю з чашки руками. Так чи ні?
·        Ніколи не користуюсь серветкою. Так чи ні?
·        Після того, як поїв, кажу: «Дякую». Так чи ні?
-         Ой-ой! Кошеня несло прибори і впустило чашку з блюдечком на підлогу. Дітки, давайте ми йому допоможемо і склеїмо чашечку і блюдечко. Але слід бути уважним!
Дидактична гра «Склеюємо чашку і тарілку»
Правила гри. Вихователь пропонує з набору частин скласти чашку і тарілку.
Підсумок:
- Які основні правила харчування ви запам’ятали?
- Які правила поведінки за столом ви запам’ятали?


Комментариев нет:

Отправить комментарий